在留カード等のご提出について Request for submission of residence card etc.

弊社では、日本国内に居住されている日本国籍をお持ちでない会員様との円滑なお取り引きを継続させていただくため、審査の一環として在留期間等の確認のために在留カード等のご提出をお願いしております。
近年、国際社会におけるマネー・ローンダリングおよびテロ資金供与対策の重要性の高まりを受けて、わが国でも対策が急がれています。クレジットカード業界も関係省庁等と連携してさまざまな対策を行っているため、弊社でもそれらに関する管理態勢強化の取り組みを進めており、その一環としてお願いするものです。
お手数をおかけいたしますが、趣旨をご理解いただき、在留カード等のご提出にご協力を賜りますようお願いいたします。

在留カード等の提出方法

在留カード等※については、WEB郵送のいずれかの方法にて提出が可能です。
ご希望の提出方法を選択の上、詳細は以下をご確認ください。

在留カード以外でご提出希望の場合、特別永住者証明書もしくは外交官等身分証明票をご提出いただくことも可能です。詳細は別送いたしました書面をご確認の上、同封書類と提出書類のコピーを返信用封筒にてご提出をお願いいたします。
提出期限までにご対応いただけない場合、会員規約第19条第3項に基づきご契約を終了させていただく場合がございますのであらかじめご了承ください。

  • 在留カード等・・・在留カード、特別永住者証明書、外交官等身分証明票の写し

STEP. 1 二次元コードで「在留カードのご提出サイト」へアクセス

お送りした書面(在留カード等※のご提出のお願い)に記載の二次元コードをスマートフォンで読み取って「在留カードのご提出サイト」へアクセスしてください。 メールでもURLをご案内しております。

メール件名:【重要】在留カードご提出のお願い

  • 二次元コードは会員様ごとに発行しております。
在留カードのご提出サイトのキャプチャ。パスコードを入力してログインを行います。

STEP. 2 ログイン画面で会員様専用のパスコードを入力

専用のパスコードをご入力ください。パスコードはお送りしたメール、もしくは書面に記載しております。

メール件名:[パスコード通知]【重要】在留カードご提出のお願い

  • パスコードは、会員様ごとに発行しております。
    ご家族で複数枚所有されている場合等は、本書面を会員様ごとに送付しておりますので、それぞれの会員様専用のパスコードをご使用ください。
ご提出サイトの在留カード撮影ページのキャプチャ。在留カードの表面と裏面を撮影し、アップロードします。

STEP. 3 在留カードを撮影

スマートフォンを横向きに持ちかえ、在留カードの表面・裏面を撮影してください。

  • 有効期限切れの書類は受付できません。
  • 会員様の在留カードをアップロードしてください。
在留カードのご提出サイトの内容確認ページキャプチャ。登録した内容を確認し、登録を完了します。

STEP. 4 登録内容の確認・登録完了

登録内容をご確認いただき、「登録」ボタンで登録完了となります。

太枠内をご記入・ご確認後、キリトリ線で切り取り、同封の返信用封筒に入れてご返送ください。
なお、弊社カードを複数枚お持ちの場合は、返送依頼の書面が複数届くことがございます。その際は、1通のみご返送ください。
書面に記載している書類ご提出期限までにご返送ください。

同封書類のキャプチャ。記入日、氏名、国籍、提出書類、書類の有効期限を記入します。

記入日をご記入ください。

記載されているお名前にお間違いがないか
ご確認ください。

会員様の国籍についてご回答ください。

国籍が「日本」の会員様は、③‐Aの書類を、
国籍が「日本以外」の会員様は、③‐Bの中から
ご提出いただく書類にチェックしてください。

③‐Bのご提出いただく書類の有効期限を
ご記入ください。
※有効期限切れの書類は受付できません。


よくあるご質問

会員様から多く寄せられるお問い合わせについて、まとめております。お問い合わせの前にぜひご確認ください。


お問い合わせ

よくあるご質問とその回答をご覧いただき、お困りの内容などが解決できない場合は、以下よりお問い合わせください。

楽天カード 事務局

03-6738-9189

(有料)

受付時間:平日 09:00-17:00(土日祝日・年末年始除く)

※お問い合わせの際にはメール・書面に記載している「お問い合わせ番号」が必要となります。

In recent years, the importance of countering money laundering and terrorist financing in the international community has been steadily growing. In Japan, the credit card industry is working in cooperation with relevant government agencies to implement various countermeasures, and Rakuten Card is strengthening our initiatives as part of these efforts.

As part of these initiatives, we kindly request our customers who live in Japan but are not Japanese nationals to submit their residence card or other relevant documentation to facilitate a seamless transaction experience when using Rakuten Card services in the future.
Please find "How to submit" and "FAQ" below.

How to submit

You can submit Resiedence card etc.* either online or by mail.
Please find the detail below.

If you would like to submit documentation other than a residence card, you may submit a special permanent resident certificate or diplomatic identification card. For details, please refer to the guidance sent separately by mail and submit the relevant documents via the enclosed return envelope.
If you are unable to resubmit a copy of your residence card or other related documents by the designated date, in line with Article 19 Paragraph 3 in Rakuten Card's Terms and Conditions, there is a chance we may end your contract with Rakuten Card.

*Residence card etc. : Copy of Residence card, Special permanent resident certificate, or Diplomatic identification card.

STEP. 1 Access to "Residence card upload page".

Please access the Residence Card Upload Page that you receive via the code.

Letter:在留カード等のご提出のお願い
Email:【重要】在留カードご提出のお願い

Capture of the residence card submission site, login page.Enter your passcode(7 digits) to log in.

STEP. 2 Enter your passcode on login page.

Please enter the passcode that you receive via email or letter.

メール件名:[パスコード通知]【重要】在留カードご提出のお願い

The passcode provided above is only valid for your upload page. If your family has additional Rakuten cards, please use the unique. passcode specified in the notice sent to each family member.

Capture of the residence card submission site, photo page.Take a photo of the front and back of your residence card and upload it.

STEP. 3 Take a picture of Residence card.

Please tilt your smartphone to the side to take photographs of both the front and back of your residence card in landscape mode, then upload them via this page to submit them. Expired residence cards will not be accepted. Please submit your own residence card. Residence cards issued to other individuals will not be accepted.

Capture of the residence card submission site, confirmation page.Confirm the details and complete the registration.

STEP. 4 Confirm the registered information.

Please confirm your registration details and press the Register button to complete your registration.

After filling out the form, please cut it off and send it back in an enclosed return envelope by the designated date written on a letter that you receive.
If you have multiple cards, you may receive multiple letters.
In that case, please send back once.

Capture of enclosed form.
                  Fill in the Entry Date, Name, Nationality, Documents you wish to submit, and Expiration Date of the document.

Please fill in the entry date.

Please confirm your name.

Please specify your nationality.

If you have Japanese citizenship, please proceed to Section ③-A.
If you are not a Japanese citizen, please proceed to Section ③-B and select the document you wish to submit.

Please fill in the expiration date of the document you will submit for ③-B.
Expired documents will not be accepted.
Please submit a copy of the selected document via the enclosed return envelope.


FAQ

Please find frequently asked questoins below before contacting us.


Inquiry

If you need support, please feel free to contact us.

Rakuten Card Helpdesk

03-6738-9189

Only weekdays excluding New Year's holiday.
When you contact us, you will need a inquiry number.
As for inquiry number, please check the email or the documents that we sent you.